Home / Blog
Maj
13
2016

Jak zrobić slota na Hawaje? #11

Powrót

20 – 13.05.2016 – 11 – ŁADOWANIE – Mistrzostwa Świata 2016

#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9 #10

TRIATHLON!!! W końcu zawody TRI – JUPI!!! Ile można było czekać? Nareszcie 2 dni do startu i… ogień!
Mieliśmy tydzień odpoczynkowy po dobrym obozie treningowym w Sielpi, gdzie udało się solidnie pokręcić nogą, popływać i pobiegać. Chwila odpoczynku i zaczynamy kolejny cykl treningowy mocnym akcentem, czyli startem na zawodach w Olsztynie na dystansie olimpijskim. Sami jesteśmy ciekawi pierwszego triathlonowego sprawdzianu i nie ukrywamy dużej ochoty do ścigania.

Przy okazji pierwszego startu w tym sezonie od razu testujemy „ŁADOWANIE”. Ładowanie – czyli wysycenie naszych mięśni jak największą ilością glikogenu. Wszyscy wiedzą po co nam glikogen? Glikogen to najbardziej wartościowe paliwo dla naszego organizmu, które pozwala nam wejść się na wysokie obroty. Im więcej mamy glikogenu w organizmie, tym dłużej możemy ścigać się na „własnym” bardzo wysokim poziomie. Ściany, nagły spadek tempa to nic innego jak wyczerpanie zasobów glikogenu. Organizm przy braku wartościowego paliwa (glikogenu) zwalnia nasze tempo do takiego, w którym jesteśmy w stanie kontynuować wyścig za pomocą innego paliwa – tłuszczy, których tempo spalania i odzyskiwania energii jest wolniejsze, co przekłada się właśnie na wolniejsze tempo naszego wyścigu.
Przy starcie na dystansie olimpijskim organizm spala około 1000kcal na godzinę wyścigu, więc w naszym przypadku potrzebujemy ciut ponad 2 tysie kalorii. Daje to w przeliczeniu 500g glikogenu. Trzeba pamiętać, że spalamy węglowodany tylko w ok. 65%. Nie jesteśmy w stanie spalić całego glikogenu, bo potrzebujemy go do potrzymania funkcji życiowych. Glukoza odpowiada również za właściwe przemiany białek i tłuszczy. Nasze zasoby glikogenu w organizmie to około 650-700g. Tyle nam wyszło na badaniach składu ciała. Każdy ma inne zasoby glikogenu, które są również uzależnione od kilku czynników, a w skrócie od treningów i diety. Treningi przez ostatni tydzień były lżejsze (poza małym bodźcem), więc pozostała dieta, za którą jest odpowiedzialny NUTRICUS. Najnowsze trendy i badania dowodzą, że wystarczy nawet jeden dzień przyjmowania zwiększonej liczby posiłków wysoko-węglowodanowych, aby uzyskać efekt „ładowania”. Niepotrzebne są ograniczenia i przechodzenie na dietę białkową. Węgle, węgle i jeszcze raz węgle!  My próbujemy z dwoma dniami, a wygląda to tak:

śniadanie ładowanieobiad ładowanie

kolacja ładowanie

No i jeszcze dodatki na zabicie małego głodu w tak zwanym międzyczasie:

przekąski ładowanie

domowy izotonik ładowanie

 

logotypy 3 


© 2014 Copyright TRI Club | Projekt i realizacja:

Powrót
LUBLIN
WARSZAWA
Zapisz się

x

Wybierz miasto

Wybierz pakiet:

  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniu
  • kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • cztery treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniu
  • kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • cztery treningi indywidualne w miesiącu
  • porady i konsultacje trenerskie bez ograniczeń
  • videoanaliza techniki ruchu
  • godzinny trening indywidualny dostosowany do potrzeb zawodnika lub konsultacje trenerskie
  • jeden trening zakładkowy w tygodniu
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • zadania treningowe dostosowane do poziomu i dystansu  
cena:

Uzupełnij Dane:

Imię*
Nazwisko*
E-mail*
Telefon kontaktowy*
Masz pytanie? Napisz?
Udowodnij, ze nie jesteś botem. 2 + 2(słownie)?
Powrót
Wpisz wyszukiwane hasło i wciśnij Enter
x

Wyniki wyszukiwania: