Home / Blog
Cze
23
2016

Postanowiłem wygrać

Powrót
Artykuły, Newsy |Komentarze: 0

DSCN2546Startuje już w tych triathlonach od dobrych 4 lat. Nie jestem mistrzem świata i nigdy nie będę.. chyba ;). Moje podejście do tego sportu było zawsze „dla fanu”, bycia z grupą ludzi i dobrego samopoczucia. Raz postawiłem sobie cel sportowy i spiąłem poślady co skończyło się złamanym obojczykiem. Sześć miesięcy temu również postanowiłem sobie cel „wygrania zawodów triathlonowych”, celu nie osiągnąłem no i właśnie czym to się skończyło?

Za każdym razem startując w triathlonie walczysz z własnym organizmem, pogodą, dystansem, który masz do pokonania, bla bla bla… No właśnie a jak by tu powalczyć z innymi zawodnikami na Twoim poziomie?

Triathlon ILF Consulting Engineers Kąck, fajna impreza w formule Xterra na dystansie sprinterskim 600 pływania + 15 MTB po lesie + 5 km biegu również las, pod Warszawą. Impreza firmowa nazywam to niepisanymi „Mistrzostwa Polski branży budownictwa” w triathlonie, zapisy tylko dla udokumentowanych budowlańców. Sprinterem nie jestem i nigdy nie byłem, moja przewaga nad innymi wypływa z wrodzonej-wytrenowanej wytrzymałości. Triathlon bez 90 km roweru to nie triathlon! Ale mistrzostwa budownictwa to mistrzostwa budownictwa, trzeba będzie spróbować swoich sił na dystansie Sprint.

Przygotowania rozpocząłem już w zimie, aczkolwiek bardziej były one z myślą o połówce niż o Sprincie. Testy na 10 km, półmaraton i w końcu maraton wypadały świetnie za każdym razem poprawa życiówki o grube minuty. Cała zima spędzona na spinningu po 5-6 h tygodniowo. Pływanie odpuściłem wiedząc że 1-2 miesiące intensywnych treningów przed pierwszymi zawodami doprowadzi mnie stałego poziomu pływackiego, którego przekroczenie wymagałoby ode mnie dużego nakładu pracy, który lepiej przeznaczyć na inne dyscypliny mając na uwadze długie dystanse, w których uczestniczę.

Dzień zawodów w Kącku. Start był o godzinie 16:00 w piątek, na zawody wolę godziny poranne i wyścig „na świeżości”, każą startować o takiej porze to startujemy. W południe przed zwodami rozpętała się burza trasa MTB jak i biegowa zostały obficie zalane wodą. Mając to na uwadze organizator zmienił trasę kolarską i zamiast lasu, podjazdów, singiel tracków, piachu jazda odbywała się po płaskiej trochę dziurawej pętli szutrowo – gruzowej.

Karol – znakomity kolarz MTB startuje z 1-2 sektora na Mazovia MTB, gość nie do zajechania.

Karol nie był szczęśliwy z powodu zmiany trasy gdzie upatrywał wypracowanie przewagi. Z tego miejsca dziękuję Przemkowi za to, iż nie bał się mi pożyczyć swojego wypieszczonego MTB! aaaa I jak już jestem na etapie podziękowań dzięki SPORT GURU za przysponsorowanie pianki!

I tak stoimy nad brzegiem kąpieliska w Kącku, gotowi i zwarci do startu. Drapię się w brodę mocy i słyszę jak prowadzący zawody „przedstawia” szerokiej publice startującej Artura.

Artur – nie będę się rozpisywał, Harda Suka 4,5km pływania + 220 km roweru z 3,5 km przewyższeń + 55 km biegu z 5 km przewyższeń…. 25h 20 min …

No dobra może Artur nie jest sprinterem ale na pewno biega w terenie lepiej niż ktokolwiek na tych zawodach i najprawdopodobniej w promieniu 100 km.

Prezes dał znak do startu, poszli! W wodzie 2 okrążenia z wybiegiem, widzę że na pływaniu pojawił się niezidentyfikowany talent, który powoli mnie wyprzedza a więc płynę za Marcinem.

Marcin – ćwiczy go niejaki Władca Pierścienia więc musi dawać radę ;)

DSCN2640Z wody za Marcinem szybka zmiana i jesteśmy na rowerze. Czuje tępo wyścigu puls na poziomie 90% nie jestem w stanie jechać sam trzymam się za Marcinem, który chyba ma „dzień konia”. Uciekamy Karolowi i Arturowi. Trasa mokra koła zakopują się w gruncie, trzeba naciskać mocno na pedały. Próbuje dać zmianę jednak to nie jest ta intensywność, próbujemy uciec gościowi ze sztafety jednak na próżno, 2 rundy po 7,5 km mijają w tempie ekspresowym.

Zmiana T2 bieg. Bieg miał być mocny, w pałę do nieprzytomności, miałem gnać jak dziki gepard na prerii aż padnę na mecie… wyhamowując na namiocie organizatora.

Bieg to była masakra, już po 500 m tempo na poziomie 4:40 min/km żenada. Nie jestem w stanie złapać oddechu czuję jakby ktoś stał na mojej klatce piersiowej i nie chciał zejść, tragedia.

I tak mija mnie Marcin, kolejny mija mnie Artur z prędkością górskiej kozy no i w końcu mija mnie i  Karol, do mety dobiegam ze stratą 2 min 15 sek do lidera którym jest tego dnia Artur.

Miejsce 4. Miejsce największego przegranego. Miała być gloria i chwała, kwiaty i nektar olimpu.  Jest porażka i psychiczny dół. Zwłaszcza, że kolejnego dnia po zawodach wychodzisz na mocną zakładkę bieg masz na poziomie pierwotnych założeń, które miały być realizowane na starcie. I tak chodzisz kilka dni i myślisz, a może mogłem szybciej i wizualizujesz siebie ten bieg i pamiętasz dobrze wszystkie te chwile, w których kolejni zawodnicy Ciebie wyprzedzali a ty nie mogłeś zrobić nic. A może jednak mogłeś? A może mogłeś wykrzesać to coś co sprawia, że najlepsi są najlepszymi? I idziesz po chodniku i chcesz zacząć biec … choć dawno jest po zawodach.

Przygotowania były, wyniki potwierdzające formę były. Na tydzień przed startem w Kącku na Warszawskim IM 5i50 stłukłem stopę przy wyjściu z wody, kulałem cały tydzień przed startowy, nie zrobiłem żadnego biegu. A może za dużo startów Sieraków, Warszawski w krótkich odstępach czasu. A może to była alergia na coś tam w tym lesie… I tak chodzisz cały tydzień i się zastanawiasz. A ludzie zrobili już zakłady o Twój wynik, jak im spojrzysz w oczy ;)

Nastawiłeś się na wynik, starałeś się, chciałeś i poniosłeś porażkę. Takie podejście kosztuje wiele wysiłku psychicznego. Teraz jeśli masz zdobić slota na Hawaje musisz zainwestować nie po 10h tygodniowo ale po 20h i więcej.

Jak boli porażka nie zakwalifikowania się na KONA?  Tak jak złamany obojczyk w środku sezonu?

Nie wiem i nie chcę tego doświadczyć!

DSCN2691

 


© 2014 Copyright TRI Club | Projekt i realizacja:

Powrót
LUBLIN
WARSZAWA
Zapisz się

x

Wybierz miasto

Wybierz pakiet:

  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniu
  • kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • cztery treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniu
  • kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • cztery treningi indywidualne w miesiącu
  • porady i konsultacje trenerskie bez ograniczeń
  • videoanaliza techniki ruchu
  • godzinny trening indywidualny dostosowany do potrzeb zawodnika lub konsultacje trenerskie
  • jeden trening zakładkowy w tygodniu
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • zadania treningowe dostosowane do poziomu i dystansu  
cena:

Uzupełnij Dane:

Imię*
Nazwisko*
E-mail*
Telefon kontaktowy*
Masz pytanie? Napisz?
Udowodnij, ze nie jesteś botem. 2 + 2(słownie)?
Powrót
Wpisz wyszukiwane hasło i wciśnij Enter
x

Wyniki wyszukiwania: