Home / Blog
Mar
7
2017

Sprawdziany - luty!

Powrót
Bez kategorii, Newsy |Komentarze: 0

W lutym mieliśmy kilka sprawdzianów kontrolnych. Jak to zawodnicy lubią wspominać czasy szkole i mówić na nasze sprawdziany pływacko-kolarsko-biegowe „kartkówki”.
Na pływalni był test na 1500 metrów, niektórzy płynęli 1000 lub 2000 metrów. Różnica w dystansie wynikała z czasu odcinka, który był do pokonania – chcieliśmy aby czas trwania próby był u wszystkich zbliżony. Osoby szybsze w wodzie płynęły więcej, natomiast wolniejsze płynęły mniej. Zadaniem było utrzymanie tempa z poprzedniego sprawdzianu. Z tym, że dystans nam się wydłużył w stosunku do testu z listopada i stycznia.

Dla przypomnienia test z listopada i stycznia:

Drugim sprawdzianem było 400 metrów plus 200 metrów, pływane z dłuższą-aktywną przerwą między odcinkami. Na podstawie tego testu można wyliczyć teoretyczne tempo progowe, które śmiało można stosować w treningu tempowym/progowym. Porównując wyniki dwóch testów można zweryfikować czy ktoś potrafi popłynąć na miarę swoich możliwości dłuższy odcinek lub czy ma może braki w wytrzymałości. 

Na biegu był test Żołądzia oraz Cooper. Wyniki poniżej:

Z testu Żołądzia bez pomiaru kwasu mlekowego (czyli takiego, który wykonujemy) można wywnioskować na podstawie przyrostów dystansu i prędkości, że u większości zawodników jest słaba ekonomika biegu. Chciałoby się, żeby przy niskiej intensywności biegać szybciej. Na szczęście mamy jeszcze wiele sezonów aby te zaległości nadrobić. Same przyrosty powinny być proporcjonalnie równe, a ich suma wynosić 400 metrów. Ujemne odchylenie od średniej przyrostów świadczy o słabiej wytrenowanej danej strefie. Można to zinterpretować odwrotnie (za mocno wytrenowana strefa), ale raczej w sporcie każdy chciałby być za dobrze wytrenowany, więc należy przyjąć, że jak odbiegamy gdzieś od średniej w dół to na tą intensywność powinno zwrócić się uwagę. Dla nas tak na prawdę najważniejszy jest środek. Większość triathlonistów szykuje się do połówki lub pełnego Ironmana, dlatego też prędkości na progu równowagi mleczanowej powinny być najwyższe jakie da się osiągnąć. W kontekście zbliżającego się półmaratonu można założyć, że zawodnik średnio zaawansowany – amator powinien utrzymać prędkość ze średniej z trzeciego i czwartego odcinka. Odchylenie dla lepiej wytrenowanych i tym samym szybciej biegających przesuwa się bliżej czwartej prędkości, natomiast odwrotnie dla słabiej wytrenowanych osób. 
Test Coopera była sprawdzianem głównie dla głowy. Oczywiście trening – akcent biegowy, znakomity. Niestety rzadko kiedy biega się takie krótkie odcinki na bardzo wysokiej intensywności. Bo który triathlonista wystartuje na 5km, a co dopiero mówić na 3 lub 1km? Na Cooperze chcieliśmy utrzymać ostatnią prędkość z Żołądzia no i wyszło całkiem nieźle. 

Na rowerze był kolejny sprawdzian 30 minutowy – weryfikacja tętna progowego. Niektórzy zrobili pierwszy test na mocy! Ale z opisem testów kolarskich poczekamy do wiosny jak ruszymy masowo na „czasówkę” na dworze.


© 2014 Copyright TRI Club | Projekt i realizacja:

Powrót
LUBLIN
WARSZAWA
Zapisz się

x

Wybierz miasto

Wybierz pakiet:

  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniu
  • kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • cztery treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniu
  • kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • cztery treningi indywidualne w miesiącu
  • porady i konsultacje trenerskie bez ograniczeń
  • videoanaliza techniki ruchu
  • godzinny trening indywidualny dostosowany do potrzeb zawodnika lub konsultacje trenerskie
  • jeden trening zakładkowy w tygodniu
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • zadania treningowe dostosowane do poziomu i dystansu  
cena:

Uzupełnij Dane:

Imię*
Nazwisko*
E-mail*
Telefon kontaktowy*
Masz pytanie? Napisz?
Udowodnij, ze nie jesteś botem. 2 + 2(słownie)?
Powrót
Wpisz wyszukiwane hasło i wciśnij Enter
x

Wyniki wyszukiwania: