Home / Blog
Maj
16
2017

Zawody triathlonowe. W piance czy bez pianki?

Powrót
|Komentarze: 0

Z pianką czy bez pianki? O to jest pytanie…

Niby każdy wie, że pianka daje korzyści, ale jakie i ile? Czy w ogóle warto ją zakładać na zawody typu 1/8 IMa lub sprint?

Podczas treningów na pływalni sprawdzamy się regularnie na różnych dystansach w celu obserwacji postępów lub ich braku. Tym razem płynęliśmy sprawdzian w piance. Robiliśmy już tego typu porównania w zeszłym roku (400m kraul) i wyniki wyszły podobnie. Tym razem sprawdziliśmy na dłuższym dystansie 1000 metrów kraulem w piance na pływalni 50 metrowej. Wyniki ze sprawdzianu porównaliśmy z najlepszymi czasami z tego sezonu przygotowawczego na podobnym dystansie ale bez pianki. Czyli 1000 lub 1500 kraulem, również na pływalni 50 metrowej. Pod uwagę były brane średnie czasu na 100 metrów z dwóch sprawdzianów. Oto rezultaty:

Jak widać pianka daję średnio 19 sekund na każdej setce! W przeliczeniu na poszczególne dystanse triathlonowe widać o ile szybciej wyjdziemy z wody na zawodach. Czy warto zakładać piankę na najkrótszych dystansach? Jeżeli przećwiczymy jej zdejmowanie to nawet przy najkrótszym dystansie czyli 1/8 Ironmana w którym to mamy do pokonania 475 metrów pływania jesteśmy wstanie zaoszczędzić kilka sekund. Więc WARTO! Oczywiście nie każdy walczy o najszybszy czas na zawodach i zakładanie pianki dla kilku sekund przyspieszenia nie jest istotne. Czynnik czasu nie jest jedynym „plusem” pianki. Dzięki właściwościom neoprenu jest nam cieplej i właściwie każdy bez problemu utrzyma się na wodzie bez pomocy pracy ramion i nóg. Jednym słowem w piance możemy czuć się bezpieczniej, a część słabiej sobie radzących w wodzie triathlonistów tego potrzebuje. Jeżeli pływanie w piance jest dozwolone przez organizatora to powinniśmy zawsze korzystać z pomocy pianki. Wystarczy nauczyć się ją szybko ściągać i przy okazji mamy większe bezpieczeństwo, jest nam cieplej oraz szybciej ukończymy dystans pływacki. Same plusy ;)

Oczywiście nie każdy musi pływać w piance szybciej. Do tej pory zdarzyła mi się tylko jedna zawodniczka, która popłynęła sprawdzian w piance wolniej niż bez pianki – wyjątek potwierdzający regułę. Pływanie w wodach otwartych na zawodach to również nie to samo, co trening na pływalni, więc tutaj odchylenia czasowe również mogą się pojawić (np. słaba nawigacja i wydłużenie dystansu). Kolejną ważną kwestią jest to, że pianka nie zawsze musi być dozwolona na zawodach (np. zbyt wysoka temperatura wody), więc nie może być naszym kołem ratunkowym. Zawsze trzeba być przygotowanym na ewentualność płynięcia bez pianki.

Zachęcam do porównania swoich rezultatów na pływalni.

 


© 2014 Copyright TRI Club | Projekt i realizacja:

Powrót
LUBLIN
WARSZAWA
Zapisz się

x

Wybierz miasto

Wybierz pakiet:

  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniu
  • kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • cztery treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniu
  • kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • cztery treningi indywidualne w miesiącu
  • porady i konsultacje trenerskie bez ograniczeń
  • videoanaliza techniki ruchu
  • godzinny trening indywidualny dostosowany do potrzeb zawodnika lub konsultacje trenerskie
  • jeden trening zakładkowy w tygodniu
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • zadania treningowe dostosowane do poziomu i dystansu  
cena:

Uzupełnij Dane:

Imię*
Nazwisko*
E-mail*
Telefon kontaktowy*
Masz pytanie? Napisz?
Udowodnij, ze nie jesteś botem. 2 + 2(słownie)?
Powrót
Wpisz wyszukiwane hasło i wciśnij Enter
x

Wyniki wyszukiwania: