TRICLUB- dlaczego promujemy różnorodność wśród zawodników

W TRICLUB podział pod względem objętości treningowej (liczba godzin treningowych w tygodniu) podyktowany jest:
  • realnymi potrzebami wynikającymi z możliwości motorycznych zawodników
  • ograniczeniami czasowymi zawodników.
W klubie jako ważną zasadę przyjęliśmy budowania harmonii z innymi składowymi codziennego życia 🙂
Aby sprostać oczekiwaniom zawodników Kadra trenerska postawiła sobie trzy główne zadania:
  1. Zbudować poprawne indywidualne profile sportowe zawodników,
  2. Przygotować rozwiązania, aby zawodnicy osiągali założone cele sportowe bez konieczności nadmiernego zwiększania objętości treningowej.
  3. Stale podnosić jakość planów treningowych i samych treningów.
Wiele osób poprawia swój profil sportowy jedynie poprzez nadmierne zwiększanie czasu poświęconego na trening. To jest dość prosta metoda, ale kończy się z reguły tak samo. Szybkim wypaleniem i zaprzestaniem uprawiania sportu.
Cel w stosunku do prowadzonych w TRICLUB zawodników jest długofalowy. To jak z aklimatyzacją w wysokich górach. Nie od razu wchodzi się na Mount Everest. Trzeba latami sukcesywnie zaliczać niższe partie górskie i przyzwyczajać organizm do innych warunków.
Nasza triclubowa zasada Sport- Life Balance jest najważniejszym aspektem, który każdy z nas musi wziąć pod uwagę zaczynając trenowanie. Musimy zweryfikować z bliskimi swoje wyobrażenia treningowe, czyli czas który poświęcimy na trening, a którego nie poświęcimy rodzinie.
OBJĘTOŚĆ TRENINGOWA – cóż to jest?
Objętość treningowa to czas planowany na trening np. w ciągu tygodnia. Jest istotnym czynnikiem wpływającym na poziom wytrenowania. Najlepiej gdy rośnie w czasie, niekoniecznie liniowo, ale sukcesywnie. Najlepiej ją mierzyć sezonami, a nie tygodniami. Umiarkowany wzrost objętości treningowej powoduje stały progres i bezpieczeństwo adaptacji organizmu do wzrastającego wysiłku.
W TRICLUB stosujemy ścisły podział na segmenty objętości treningowej i wyodrębniliśmy cztery grupy.
Podstawowym naszym podziałem jest segment godzinowy, czyli ile segment ma zaplanowanych godzin treningu średnio w tygodniu. To wypadkowa możliwości indywidualnych, aspiracji, ale także chłodnej oceny trenerskiej.
O INTENSYWNOŚCI
O ile w objętości trudno jest coś zmienić, o tyle z intensywnością jest łatwiej. Podział pod względem zaawansowania w poszczególnych konkurencjach jest możliwy i go stosujemy. Niezależnie w której grupie objętości jest zawodnik, to możesz mieć różny poziom w każdej konkurencji i tym samym łatwiejsze lub trudniejsze zadania. Parametry, którymi różnicujemy świetnie oddają faktyczny profil zaawansowania osoby. Jeżeli ktoś zaczyna przygodę z daną konkurencją to jego poziom wyjściowy zawsze będzie niski. Natomiast każdy zaczyna z innego pułapu i czasem wejście o poziom wyżej zajmie 3 miesiące, a czasem rok albo dłużej.
Dzięki podziałowi na intensywności uzyskujemy adekwatne do obecnego stanu czyli profilu sportowego bodźce treningowe. Czyli nawet w jednym segmencie każda podgrupa może trenować delikatnie inaczej, a zadania które ma, powinny być wymagające albo wystarczające, aby pozwalały na poprawę. Po to jest właśnie potrzebna różnorodność.
STARTY A PLAN GRUPOWY – jak pogodzić?
Trzecią zmienną w naszych planach treningowych są starty docelowe. Treningi, które mają przygotować zawodników do specyfiki dystansu jaki im się obecnie marzy i w który celują w danym sezonie. Akurat te treningi są niezwykle ważne i często odgrywają ogromną rolę w powodzeniu na zawodach. U osób mniej trenujących będą odpowiedzialne za łagodniejsze przejście przez zawody, a u osób z zacięciem sportowym o końcówce wyścigu i jego wyniku.
Po co nam segment LAJT?
Podziałem zupełnie oddzielnym jest program wejścia w triathlon, czyli nasz TRICLUB LAJT.
Założeniem jest wdrożenie do triathlonu, więc tutaj pokazujemy dyscyplinę, uczymy nowych rzeczy, pokazujemy jak wygląda „prawdziwe” trenowanie i po prostu trenujemy w zakresie jaki z jednej strony jest wystarczający aby śmiało być triathlonistą/ką, a z drugiej strony poświęcając temu możliwie mało uwagi. Taka zabawa w sport bez ciśnienia, bez pytań o starty, taki prawdziwy lifestyle ;).
Można w tym trwać na zawsze lub spróbować z czasem czegoś więcej. To także doskonała możliwość zachowania aktywności na obniżonej objętości jako detoks od mocnych startów lub forma przetrwania w TRI, gdy życie rodzinne nagle konsumuje znacznie więcej czasu.
W ten sposób układane są w TRICLUB plany treningowe, co daje naprawdę niezły mix i wiele różnorodności. Fundamenty są podobne, aby stanowiły punkt wyjścia dla wszystkich i ułatwiały trenowanie w grupie. Wiele jest nakładek indywidualizujących.
Jeśli nadal wahasz się czy do nas dołączyć. Potwierdzamy. Tak, znajdziesz w TRICLUB adekwatną do swoich możliwości podgrupę treningową 🙂
Zapraszamy więc. Zadzwoń lub napisz o dowiedz się więcej!
606 111 000
www.triclub.pl
team@triclub.pl
TEAM TRICLUB