Home / Blog
sierpień
5
2020

Triathlon Camp Warszawa 2020 - tak było!

Powrót
Newsy |Komentarze: 0

Dwa krótkie, ale bardzo intensywne obozy za nami. Można by pomyśleć, że to tylko 3 dni, ale tak naprawdę były to aż 3 dni. Przez dwa obozy przewinęło się blisko 40 osób, z czego oczywiście była garstka zawodników, która wzięła udział w dwóch edycjach. Poziom umiejętności i wytrenowania zawodników był ze sporym rozstrzałem, ale forma obozu była tak dobrana, że nie stanowiło to najmniejszego problemu. U osób mniej zaawansowanych było widać wyraźny progres w niektórych aspektach, które powtarzały się w obu edycjach. Oba obozy miały praktycznie identyczny przebieg i różniły się detalami. Dla osób, które wzięły udział w obu edycjach, była to możliwość powtórki i porównania, a małe zmiany pozwoliły na przećwiczenie również innych elementów czy wariantów.

Jak to z grubsza wyglądało;)

Dzień 1. Hasło przewodnie – technika.

Skupienie się na elementach, których większość triathlonistów:
– nie ma możliwości przećwiczyć;
– nie ćwiczy, bo nie wie jak albo wydaje im się, że nie warto;
– nie ma na to zwyczajnie czasu.
Pierwszą fazą treningu były ćwiczenia elementów występujących w pływaniu open water. Z tym, że ćwiczyliśmy je na pływalni. Komfortowe warunki (czysta i ciepła woda), łatwość objaśnienia i pokazu, możliwość przećwiczenia w łatwiejszych warunkach oraz lepsza kontrola wykonania. Jakaś godzinka w wodzie, potem szybka regeneracji przy kawie i drugim śniadaniu przed kolejną dłuższą sesją kolarsko-zakładkową. Faza druga pierwszego dnia trwała jakieś 3 godziny. W pierwszej kolejności technika jazdy. Głównie ćwiczyliśmy umiejętność obycia się z rowerem i podstawowe zasady zachowania się podczas jazdy – takie ABC jazdy na rowerze. Brzmi śmiesznie i banalnie, ale tak było. Elementy, których nie da się ominąć na zawodach, ale dla większości zawodników stanowią niewiadomą albo są ogromnym wyzwaniem. Jak wejść, przejechać, wyjść z zakrętu? Co zrobić z ciałem i rowerem oraz gdzie się patrzeć? Kiedy i jak zmieniać przełożenia? Jak pokonać nawrotkę? Odpowiedzi na te pytania szukaliśmy, kręcąc się na małej wymagającej pętli z krzyczącym trenerem na kole.
Po części kolarskiej nadszedł czas na zmiany i przejście bieg / rower i rower / bieg. Znowu ogrom ćwiczeń około tych dwóch elementów, które zakończyły się kilkoma symulacjami prawdziwych zmian w formie wyścigu w strefach. Dla części osób była to nauka, dla części doskonalenie, były też osoby, które niektóre elementy doprowadzały do perfekcji – ale takich było mało. Oznacza to tyle, że mimo dużego doświadczenia i kilku lat w triathlonie dalej jest co robić w tym temacie ;)

Dzień 2. Hasło przewodnie – czasówka.

Standardowa kolejność swim-bike-run. Drugiego dnia trzeba było się zmęczyć. Pływackie ćwiczenia były zbliżone do tego, co działo się w basenie. Tym razem już w warunkach utrudnionych – jezioro. Szybko, gładko i bezboleśnie, tak aby zachować jak najwięcej energii na rower. Na rowerze jazda indywidualna na czas na dystansie 16 km praktycznie po prostej z jedną nawrotką. Każdy mierzył się ze swoimi słabościami i wyciskał, ile mógł. Dla niektórych osób była to pierwsza sposobność do takiego testu. Po części kolarskiej biegliśmy zadanie pod swój dystans. Nie za mocno, ale też nie za lekko, czyli w sam raz ;) Bieganie na zmęczonych nogach, do tego na wyczerpanym paliwie, to klasyczna triathlonowa sytuacja. Sprawdza się w tej sytuacji powtarzane zawsze przez trenera przy tego typu długich treningach: kto nie pije i nie je, ten nie biega. Sobotnie bieganie to był przedsmak niedzielnego biegania – dnia trzeciego.

Dzień 3. Hasło przewodnie – zadanie pod zawody.

Samo zadanie nie jest jakieś mega ciężkie. Jego zaletą jest efekt obozu i dnia poprzedniego. Pływanie to klasyczny ciąg. Rower to weryfikacja tempa pod zawody (podpowiedzią są wyniki ze świeżej czasówki) i to nieszczególnie długie zadanie. Wystarczające, aby móc ocenić, czy jest odpowiednia intensywność. Trening startuje się z na tyle zmęczoną nogą, że nie ma mowy o przeginaniu w górę, więc weryfikacja intensywności następuje niezwykle szybko. Bieg to natomiast wyłącznie przypomnienie sobie / poznanie bardzo zbliżonych odczuć do tego, co dzieje się podczas odcinka biegowego w triathlonie. Do tego dochodzi odżywianie i faktyczny jego trening. Całość daje ogromny bodziec i buduje olbrzymią pewność. Niezależnie od dystansu, na jakim się planuje wystartować, takie jednostki są kluczowe w przygotowaniach.

Kolejny podobny Camp za rok, ale… może coś w zbliżonej formule wydarzy sie również wcześniej. Bądźcie czujni i gotowi.

Poniżej dwa Campy okiem kamery.

Filmik z pierwszej odsłony TRI Camp Warszawa:

Filmik z drugiej odsłony TRI Camp Warszawa:


© 2014 Copyright TRI Club | Projekt i realizacja:

Powrót
LUBLIN
WARSZAWA
Zapisz się

x

Wybierz miasto

Wybierz pakiet:

  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • * pływanie Inflancka i Esperanto
  • ** pływanie na WUM – Trojdena 240zł (wejście na basen dodatkowo płatne, honorowane są karty sportowe)
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • dwa treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniukontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • * pakiet TRIATHLON z pływaniem na Inflanckiej i Esperanto
  • * pakiet TRIATHLON z pływaniem na WUM – Trojdena 340zł (wejście na basen dodatkowo płatne, honorowane są karty sportowe)
  • przydział do grupy treningowej
  • porady trenerskie przed, po i w trakcie treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiażące się z tym profity
  • cztery treningi pływackie grupowe w tygodniu
  • plan treningowy grupowy
  • jeden trening biegowy w tygodniu
  • kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • indywidualny plan treningowy dostosowany do celów i możliwości zawodnika
  • stała kontrola realizacji treningów oraz monitoring postępów
  • porady i konsultacje trenerskie
  • modyfikacja i dostosowanie wcześniej ułożonego planu treningowego
  • przynależność klubowa i wszysktie wiążące się z tym profity
  • możliwość uczestniczenia we wszystkich treningach grupowych
  • cztery treningi indywidualne w miesiącu
  • porady i konsultacje trenerskie bez ograniczeń
  • videoanaliza techniki ruchu
  • godzinny trening indywidualny dostosowany do potrzeb zawodnika lub konsultacje trenerskie
  • triathlonowy plan treningowy dostępny na platformie TrainingPeaks
  • konsultacja poprawności wykonywanych zadań i ćwiczeń
  • motywacja do realizacji treningów
  • przynależność klubowa i wszystkie wiążące się z tym profity
  • pojedynczy, wybrany trening grupowy z TRICLUBem porady trenerskie przed, po i w trakcie treningu zadanie treningowe dostosowane do poziomu zaawansowania * cena jednego treningu poza pakietem
cena:

Uzupełnij Dane:

Imię*
Nazwisko*
E-mail*
Telefon kontaktowy*
Masz pytanie? Napisz?
Udowodnij, ze nie jesteś botem. 2 + 2(słownie)?
Powrót
Wpisz wyszukiwane hasło i wciśnij Enter
x

Wyniki wyszukiwania: